Kattene mine

Vi har to personligheter av pusekatter.

Den ene kaller vi bare Gamla. Grunnen til dette er at hun blir 17 år snart. Egentlig het hun i begynnelsen Grev Sperre, helt til hun fikk kattunger! På den tiden hadde vi også en kattejente vi kalte Elvira Madigan. I følge fortellingen var Grev Sperre, Eliviras elsker. Men da vi fant ut av at Grev Sperre var en hunkatt ble den hetende Gamla istedet. Hun har vært i familien siden den minste jenta vår var 1 år gammel, altså 17 år, Tror hun begynner å se litt dårlig på det ene øyet. Men ellers er hun frisk og rask. Elsker når hun kan være ute i hagen sammen med oss. Det jakter hun på alt som rører seg. Ellers ruller hun rundt og gjør seg til for oss. Dan gamle damen er også klok. Ser seg tre ganger til hver side før hun krysser veien for å sjekke om det kommer noen biler. For ca 6-7 år siden sa jeg til min bedre halvdel at jeg ville ha en katt tilfelle Gamla døde fra oss. Så nå har vi to pusejenter!

Gamla

Gamla

 

Fluffy er vår andre pusejente. En flott trikolor jente er hun. Lang i håret og med god underpels. Det viser seg hver vinter. Når våren kommer ser hun ut som en ball på grunn av alle tovene. Da er det avgårde til dyrlegefrisøren og få stuss fra bak ørene og til halen. Da er det ikke så mye som minner om en flyffy katt 🙂 600 kroner i frisørutgifter, noe jeg synes er litt vel stiv pris, men min bedre halvdel sier til meg at det er jo ikke dyrt til å være en jente som er hos frisøren. Jeg må jo bare si meg enig.

 

Fluffy

Fluffy

Legg igjen en kommentar

