Nytt hus

Endelig i mål

Nå er alt innventar flyttet fra det «gamle» huset og over til det «nye». Vi hadde en kjempesjau her i helgen, og selvfølgelig ble det den varmeste av de helgene som har vært i sommer. Min bedre halvdel og jeg kjørte lass etter lass. Jeg følte at det nesten aldri ble tomt. Svetten silte og det var nesten bare vann som var saliggjørende for to slitne og svette kropper. Vi startet fredags ettermiddag, og når lørdagskvelden nærmet seg, så vi endelig en ende på ting. Det er jo ikke bare det at en skal tømme ett hus, en bruker like lang tid på å sortere og sette på plass på det nye stedet. Akkurat nå bor vi i esker og bager føler jeg.

Blomster på garasjeveggen

 

Jeg har også fått meg urtehage. Nå skal jeg slå opp i bøkene mine for å finne ut hva slags urter jeg innehar. Det skal bli spennende å se på hva de kan brukes til. Ser at det er Timian, Sitronmelisse, Dill og masse annet. Det skal jeg skrive mer om.

Urtehagen

Det (eller rettere sagt de) siste som ble med på flyttelasset var kattene våre. Jeg var redd for at de ikke ville slå seg til ro. Holdt de inne 2 1/2 dag, før jeg slapp de på utsiden, for at de skulle føle seg trygge. Men «mor» hadde ikke trengt å bekymre seg i det hele tatt. Gamla som jeg trodde skulle være litt forsiktig av seg, tok først en runde rundt garasjen og så en runde rundt bua, før hun utforsket skogen. Hun var borte en time,så kom hun til døra for å få servert maten sin. Fluffy, som jeg trodde kanskje ville ta turen hjem til gamle huset, var mye mer forsiktig. Hun løp inn igjen de to første forsøkene, helt til hun fant ut at dette var jo spennende. Men også hun tok seg en snarttur, før hun kom tilbake og forlangt middag. Det er godt at de begge ser ut til å trives, for det var vel det vi var mest bekymret for.

Gamla utforsker verden

Fiskene mine (untatt 1 som ikke overlevde sjokket) klarte turen bra. Tappet ut det meste av vannet før vi turde og flytte det. Men de har fått det fint nå med nye planter og litt nytt vann.

 

Slammis no 1

Livet i akvariet

Nå er det onsdag, og jeg har bevilget meg litt fri fra alt som heter flytting. Det vil si, helt fri blir det ikke. Det er mange papirer som skal ordnes når en selger ett hus. Så jeg har besøkt megler en tur etter jobb med noen papirer. Så har jeg meldt adresseendring hos folkeregisteret og posten. Det er ikke bare lett. Gjorde feil mine tilmålte 3 ganger igår, og ble sperret ute for 24 timer, så da var det på med nye forsøk idag. Gjorde heldigvis alt i riktig rekkefølge, så jeg slapp billig unna. Men nå er det fri resten av dagen.

Jeg har laget meg rask «middag»……..

yammi-hmmmmmm

 

 

slappet av …….. 

Livet er herlig

og lest………

 

 

Samt at jeg sitter her på bloggen og koser meg……………

bloggern

2 thoughts on “Nytt hus

  1. Så koselig du det du har skrevet og så fint med bilder:) synes du gjør en bra jobb til å være ny blogger:P

Legg igjen en kommentar

