PÅ TUR

Med røde støvler på

 Idag hadde jeg veldig lyst til å være ute når jeg kom hjem fra jobb. Det var litt kjølig, men sola skinte og det var ikke vær til å sitte inne i. Det er ikke bestandig like koselig å gå alene, men jeg har heldigvis en sporty mor som hadde lyst til å bli med på tur. Det var bare å finne frem de røde støvlene og på med lenka på hunden, så var vi klare.

Røde støvler

Min mor stifinneren

 Vi gikk i utgangspunktet på fine stier. men midt inne i skogen hadde noen satt opp ett gjerde til sauene. Det gjorde at vi mistet stien litt, og måtte klatre litt over fjellknatter og busker. Det var ikke kanskje så ille for oss med litt lengre bein, men stakkars Pjusken, han rager ikke så veldig langt over bakken.

Stifinnerposten

Mens vi kikket etter en ny sti og vandre på, fant vi denne stifinnerposten. Det så ikke ut som den hadde vært i bruk på lenge.

 

 

Pjusken

Pjusken på tur

 

Eikenøtter er det mye av i år.
 

Masse eikenøtter

 

 

vannliljer på tjernet

Skulle ønske jeg viste mye om spislige sopper. Har forskjellig typer soppbøker, men da kan en jo få helt panikk. Det er jo så mange sopper som er nesten helt like. Den ene kan være en perfekt matsopp, mens «tvillingen» er livsfarlig. Men jeg har da lært med noen sikre sopper; kantarell, steinsopp og fåresopp.

Sopp i alle varianter

 

 

Legg igjen en kommentar

