Hus

Nytt hus med alt det medfører

I går etter jobb, og også ikveld skal jeg hjelpe vår datter og svigersønn med å male lister. Min mor var også med på malerteamet. Vi fikk en skikkelig «svung» over penselen igår, noe som lover godt for dagens økt. En gikk med rull og den andre malte over med kost i etterkant. De blir først grunnet med grunningsmaling, så skal det ett strøk med «vanlig» maling. Deretter skal listene opp på plass. En liten omgang med sparkel over spikerslagene. Så tilslutt finishen med ett toppstrøk. Dette får vi til🙂

Nymalte lister

Det værste er at det i familien , er to hus under oppføring, og jeg ser for meg milevis med lister og annet som skal males! Og så skal vi til å male litt selv også. Jaja, en får ta det som det kommer.

Mens vi holdt på med lister, var det andre  som sparklet tak, noen snekret, og noen ryddet. Det var skikkelig dugnad på gang.

Sparkling pågår

Idag fikk vi grunnet resten av listene. Nå må vi vente med å male andre strøket til de som skal male taket er ferdig. (Det har jeg ikke skuldre til)

Må bare skryte litt av oss selv. Synes vi har vært flinke!

De bygger et hus som er nesten likt til dette huset

Legg igjen en kommentar

