Leseglede

Bok som jeg holder på å lese nå

Nordfronten er den boken som ligger på nattbordet mitt for tiden. (Utgitt: 2006 Forlag:Gyldendal Sider: 367 ISBN: 9788205345379)

Er kommet ca halvveis i boken nå. Først var det veldig mange navn på både båter og mennesker å holde styr på, men etterhvert blir en litt mer kjent med navnene og klarer å holde styr på disse.

Krigen i Norge har alltid fasinert meg, og jeg har lest endel bøker som skildrer tiden under 2. verdenskrig.

Det som startet min interesse var vel alle fortellingene min bestemor hadde om krigen og det kom inn tyskere som overtok gården. Det var spennende og høre for en liten jente. Jeg satt ofte og lurte på hvordan menneskene rundt i Norge klarte seg med det lille de hadde., og de grusomhetene de ufrivillig fikk oppleve.

Lesegleden min begynte vel med Bobsybarna, Frøken Detektiv og Polyannabøkene. Husker veldig godt den første «voksne» boka jeg leste. Det var Marga av Hans Martin. Da var jeg 11 år gammel.

 

 

 
Legg igjen en kommentar

