Desember

og vi pynter til jul…… julestemningen kommer stigende.

Helgen har også gått med til å få litt julestemning rundt oss. Lørdagskvelden fikk vi besøk av en veldig god venninne fra Trondheim, hennes ene datter og svigersønn samt barnebarnet hennes. Det er utrolig hvor alt faller på plass når vi treffes. Skulle ikke tro at det hadde gått måneder siden vi så hverandre sist. Praten går som vi skulle ha snakket sammen hver dag. Det er så utrolig koselig når vi treffes. Min datter og min Angel var også her. Hennes datter og min datter fikk barn med  2 1/2 måneders mellomrom, så det var mye de to hadde og prate om. Det var synd at vi ikke fikk så lang tid sammen, men vi fikk i det minste sett hverandre når hun først var nedover.

Søndagen fikk jeg lov å sove lenge…. thihi. Min bedre halvdel kom inn å sa at jeg fortjente og sove litt lenger enn det jeg hadde tenkt meg. Det er bare helt nydelig tenkt av han! Det ble en lang morgen på oss. Vi koste oss lenge med kaffen på morgenen, Det var fyr i ovnen og godt og varmt inne. Ute var det frost og nydelig rim på bakken.  Håper bare at det blir sånn fremover mot jul.

ispage

rim og frost

 Når vi hadde kost oss så lenge som vi behøvde, tok vi turen ned for å se på husprosjektet til datter og svigersønn. Det er rett før de flytter inn nå, så nå går det mest i vasking og rydding.

 En liten tur til Plantasjen ble det også tid til. Skulle bare ha lys til ute, men det var visst litt til som havnet i kurven. Kjøpte to nisser som skal henge på utgangsdøren i stedet for krans, 2 svibler for de gir meg julestemning med all godlukten, samt at vi måtte ha noen nye lys til adventstakene våres. Det var nemlig ikke alle lysene som hadde overlevd flyttingen og lagringen.Fant frem julekuler og lys til vinduene og hang nissen på døren. Fikk også på julelysene på utsiden

advent1page

adventskos

 

 Angel kom for vi hadde lovet å passe henne mens foreldrene var på huset. Hun var bare en stor sol helt til hun gikk å la seg for kvelden.

angeldespage

solstrålen

 

Søndagskvelden stekte jeg også opp masse karbonader som skal være til barnedåpen. Stekte opp 4 kilo karbonadedeig. Om jeg skal skryte litt så ble de helt nydelige i smaken. Hemmligheten er krydderet Garam Masala , fløte og buljong. Imens jeg stekte satt min bedre halvdel på julemusikk og fant frem kongerøkelsen. Gjett om det ble julestemning!

karbopage1

Karbonader..... hmmmmmmmm

Enda mer julestemning ble det når vi våknet til ett hvitt lag med nysnø på morgenen idag….. Herlig og lyst og fint.

snc3b8page

Snøen gir enda mer julestemning

Legg igjen en kommentar

