I dag skal jeg lære om…

Rammer og innramming

Min far driver ett rammeverksted. Og idag har jeg vært litt i verkstedet hans for å lære litt om faget.  Det ble ikke så lenge ikveld, på grunn av at han hadde mange kunder. Jeg har vært der noen få ganger nå , og har lært litt. men ser at det er mange små ting som må sitte litt mer i fingrene, før jeg kan avløse han, ja!

verkstedpage
Rammeverksted

Det er mange små finesser som skal til før at rammen blir fin. Valg av ramme, valg av farger, valg av passepartout (opp til flere lag) valg av glass. Størrelser og vinkler må stemme. Hvilke type bilde som skal rammes inn. Ja det er mye å huske på. Men nå tar vi litt av gangen, og etterhvert blir det vel bra. Øvelse gjør mester!

verksted1page

Rammer in spe

 

Legg igjen en kommentar

