Tiden strekker ikke alltid til

Til det en har mest lyst til å gjøre.

 

Etter endt arbeidsdag er det mye annet enn dette jeg har lyst til. 

Klær skal vaskes

Klær skal henges opp

Klær skal brettes

Søppel skal bæres ut

Hunden skal luftes

Vaske gulv

Tørke støv

Måke snø

Lage mat

Vaske opp

Ved skal bæres inn

Rydde litt etter hverdagen

Helst ut i verkstedet en tur

Være litt sosial i telefonen med familie og venner

Eller når hagearbeidet begynner må en ruske litt i bedene

 

klyper

 

Selvsagt skal ikke alt gjøres alltid, eller hver dag. Men noe er det, som går foran det å kose seg. Aller mest har jeg lyst til å krype opp i sofaen og ta frem noe håndarbeid, eller sitte og blogge. Men det er bestandig noe annet som må gjøres før en kan innta en av de posisjonene Man føler at det bestandig er lite tid igjen til det en har mest lyst til å gjøre. Jeg skulle også gjerne likt å få tid til å lese en god bok. Selvsagt kunne jeg ha tatt en bok med meg på sengen. Men som regel kommer kryssordet foran boka. Det er hyggelig det også.

Skal jammen si at jeg gleder meg til å bli pensjonist. Synd det er så lenge til…..

 

 

 

 

2 thoughts on “Tiden strekker ikke alltid til

  1. Sånn er livet, men jeg nekter. Etter klokken 19.00. gjør jeg ikke en dritt. Om huset faller i hodet på meg, så er resten av kvelden min.

    Ringer det på rydder jeg febrilsk av salongbordet og later som om alt er som det skal være. Men som regel får jeg være i fred med rotet mitt på hverdagene.

  2. Jeg tror jammen jeg må slenge meg på trenden med fri etter ett viss klokkeslett. Det høres deilig ut. Jeg skal bare være mye flinkere til å kaste bort den dårlige samvittigheten min . Kos deg videre med kvelden.

Legg igjen en kommentar

