Weekend

er deilig.

Og spesielt når været viser seg fra sin beste side, og en omtrent føler at det er påskesolen som er på besøk.Jeg har jobbet hjemme idag. Da er det greit og ta pausene på utsiden. Flyttet stolen ut i snøen og merket godt at solen varmet.

stol

Fredagen hadde vi en behagelig kveld. Først en tur med Pjusken. Vi langet ut i strålende vær. og tuslet hjemover i den blå timen. Den er fin når allting får ett blålig skjær over seg. Det er så magisk. Hadde jo selvfølgelig ikke kameraet med meg slik at jeg fikk tatt noen bilde, og jeg er jammen ikke sikker på om jeg hadde klart og fange det magiske i linsen.Når vi kom hjem fikk vi med oss Norge Rundt og Nytt på Nytt. Strikketøyet var innen rekkevidde og nykokt kaffe. Deilig og bare sitte og nyte. Jeg måtte sitte oppe litt for jeg skulle hente C på jobb ved 01.00 tiden. Så jeg rakk endel omganger på en ny sokk.

kirp

 

Lørdagen viste seg også fra sin beste side. Vi var nede i byen en tur. Fant oss en deilig plass i sola, hvor vi hadde kaffe og prøvde å få en fregne eller to mens vi satt der. Handlet meg noen nye klær. J fikk handlet seg noen gode turstøvler. Det trengte han, for under flyttingen er de gamle på ett mystisk vis forsvunnet. Og han merket at han frøs når vi var ute å gikk. Og det skal man ikke. Vi handlet også tøy til Angel. Det er jo så utrolig mye fint til sånne små, at en går jo nesten beserk i hyllene.

 

 

Vi gikk lenge i byen og bare så og nøt været. Vi avsluttet med å spise på Egon.

På ettermiddagen gikk vi til kirkegården og tente lys på mine beste og tippoldeforeldres gravsted. Det var nesten litt vanskelig å komme seg over til gravstedet på grunn av mye snø. Men det er jo så fint når en får tent lysene og det skinner fint i snøen.

Jeg hadde bestemt meg for at denne helgen SKULLE jeg rydde akvariumet. Ikke bare litt, som å skifte filter, Men ta det helt til bunns. Det var blitt så mye alger at jeg brukte 2 timer på å få renset det. Det betyr at fiskene må på «feriekoloni» i baljen for en periode. Jeg tappet ut alt vannet, (untatt det fiskene hadde med seg i baljen) og tok av topplaget på steina i bunnen. Filteret helt ut og demontert.Så begynte jeg og fjerne alger. Det er utrolig hvor godt de henger fast på glass og filter og pynteting- Alle pyntetingene ble tatt ut av akvariet og gjort etter beste evne så reint som mulig. Det er viktig og beholde noe av den gamle bakteriefloraen og dette er en av grunnene til at jeg fjerner bare det øverste laget av steinene og ikke alt. Svampene blir heller ikke byttet, men bare skylt godt igjennom.

 

Jeg glemte selvfølgelig å ta bilde før jeg begynte, men det tror jeg bare dere skal være glad for at dere ikke fikk se.

akpage1

Det var greit å ha noe å gjøre frem til C måtte hentes på jobben igjen i natt også.

 

 

Legg igjen en kommentar

