ABC

I ord og bilder.

E for Egentlig en «egoist»

Egentlig er vel ett ord som brukes ofte i mitt orforråd. Og det kan både være i positiv og negativ forstand.

Egentlig burde jeg ha tørket støv

Egentlig skulle jeg vanne blomstene

Egentlig skulle jeg ha plantet om blomstene mine

Egentlig skulle jeg ha vasket tøy

Egentlig skulle jeg ha vasket over gulvene

Egentlig skulle jeg ha vært ute i det fine været

Egentlig skulle jeg få hengt opp noen bilder

Egentlig skulle vi ha brent opp hageavfall

Egentlig skulle jeg ha gjort en masse

 

egentlig1

 

 

Egentlig er jeg en «egoist» som prioriterer å kose med den lille englen min.

 

 

 

 

 

11 thoughts on “ABC

  1. Synes denne var fin:) Koselig at du brukte det bilde sammen med lille jenta mi.
    glad i deg mamma.klem

  2. Hm… lød kjent det der,..hehe! Nei, egoist er du vel ikke, som setter engelen din foran alt annet! Ha en god påske, til deg og den vakre engelen din! 🙂

  3. Takk for koselige kommentarer fra dere. Og jeg har endelig fått sett gjennom bloggene deres. Flotte alle sammen, men på ulike måter. Det innspirerer, og er til stor fornøyelse:-)Har lagt igjen min kommentar til dere…..

    PS: Egentlig vil jeg ønske dere alle en riktig god påske:-)

  4. Egentlig er din prioritering veldig god! ;)))
    Dette innlegget minnet meg litt om reklamen med det paret som «burde» en hel rekke ting…. 😉 Hehe.

  5. Egentlig er bare en unskyldning for å gjøre noe annet enn det man mener man burde gjøre. Godt egnet til å gi dårlig samvitighet og derfor hyppig brukt av både mennesker som ønsker å gi andre eller seg selv dårlig samvitighet!

    Egentlig burde man bare «drite» i det og bare leve i nuet! Vi vet ikke om vi våkner til en dag i morgen!

    God påske med masse kos med barnet ditt ønsker jeg deg!

  6. Det er så alt for mye jeg egentlig burde ha gjort, men trøster meg med at det kommer dager etter dette og velger så langt det lar seg gjøre å nyte dagen og øyeblikket i stedet og på den måten lade «batteriene» mine.
    Egentlig er jeg ikke bare en egoist… det henger litt sammen med helsen også. Jeg har nemlig ME (utmattelsessyndrom). 😉

  7. hehe , jeg husker vi irriterte våre barn da de var små ved å begynne hver annen setning med Egentlig.

    Etter det har de sluttet fullstendig med tomme fraser og ord.

    Sånn sett, var det Egentlig bra oppdagelse;))

    Her har du truffet spikeren på hodet

Legg igjen en kommentar

