ABC

I ord og bilder

abc-i-ord-og-bilder

H for hektiske hverdager og herlige helg.

De fleste av oss har det vel slik. En styrer på med mye i hverdagen, og prøver å få ting til å gå smidig. I forhold til jobb, unger, kjøring av unger til forskjellige aktiviteter og husarbeid. Her i huset blir det i hvert fall slik. Det siste som er av det hektiske slaget her i hjemmet, er innkjøp av mat  og andre nødvendigheter for en hel uke. Men når helgen kommer blir hele familien samlet, og vi nyter hver time av helgen. Vi prøver å virkelig slappe av med ting vi har lyst til å gjøre, ikke bare de tingene vi blir nødt til. Jeg får sove litt lenger en vanlig. Står opp til nytraktet kaffe, gjerne på verandaen, hvis det er fint vær.

 

h2

 

Vi har gjerne besøk av familie og venner som kommer innom for en god prat og litt kaffe. Det hender innimellom at vi tar oss en tur til byen og bare slentrer rundt. Setter oss litt på kafe og bare ser på mennesker som traver forbi. Ellers slapper vi bare av hjemme i hagen, eller koser oss med god mat og drikke.

 

h3h4

 

Vi er noen skikkelige livsnytere tror jeg, lik som dyrene våre som også merker at vi er roligere.

 

h5

 

I helgene har en også tid til å stoppe opp litt, og se seg rundt. Og selvfølgelig fotografere, som disse nydlige hvitveisene som står rett ved tomten vår og strekker seg mot vårsola.

h1

 

Da skal jeg fortsette min helg. Så håper jeg også at din helg blir like fin…

Flere innlegg er linket opp hos Petunia

 

 

 

7 thoughts on “ABC

  1. Du spurte om blomstene på mitt H(age)-innlegg
    bilde nr 2 er av en vanlig Kubjelle el. Pulsatilla ‘vulgaris de er slik lodne på morgenen før de springer helt ut, aldeles nydelig blomst ;D

    Og ja disse plantene har jeg i min hage, er glad i blomster skjønner du 🙂

  2. Tusen takk for fine kommentarer. Det som er så flott med denne utfordringen, er at en får brukt hjernen.
    Av og til finner en helt supre ord, men vanskelig å finne bilder som passer til, ellers så er det motsatt.Fint og få brukt de små grå litt.
    Ha en virkelig fin uke alle sammen.

Legg igjen en kommentar

