nå begynner det å hjelpe

Sommerblomster er kommet i krukker

Vi handlet mange sommerblomster nå i helgen, og krukker og kar kom frem fra sine gjemmer. Det er nesten terapi og få litt jord under neglene, og rote rundt i jorden. Nå er det bare å vente på at varmen kommer for fullt her, sånn at alle blomsten setter i gang all blomsterpakten sin. Tulipanene mine skal også snart opp av jorden og erstattes med små søte potteroser. Tulipanene synger på siste verset men jeg får meg liksom ikke helt til å fjerne de ennå. Det er jo noen fine innimellom.

v3v2v4

Kjenner jeg meg rett, blir det vel enda flere krukker og kar som blir fylt opp med sommerblomster etterhvert her.

Første «avling» er høstet fra krydderhagen. Det ble persille, gressløk og rabarbra. Det er fryst ned. Rabarbraen skal jeg bruke til en nydlige rabarbrakake som jeg fikk smake. Jeg venter bare på oppskriften. Mulig det kommer en oppskrift på den ettehvert her. Etterhvert kommer det mye spennende krydder i hagen min. Det blir spennende og se hva vi kan få laget av det etterhvert.

.v1

2 thoughts on “nå begynner det å hjelpe

  1. De urter som vi har i hagen er de tradisjonelle persille, gressløk, rabarbra, 2 slag med timian, oregano, lakrisrot, mynte, sitronmelisse, løpestikke, ananas salvie, mynte og ett par andre slag som jeg ikke husker hva heter enda. Synes alle lukter veldig godt, men kanskje spesielt timian lukter helt nydelig.

  2. Hej vældigt vackra og estetiska bilder.
    Vi har nu designat en kryddhage som ligger i enren till hsuet. Tanken ær att då går førbi krydhagen og sansar diskret krydddofter fallt nær det regnat. Taænkt rama in den med lavendel.
    Tænk vælga ut 12 olika kryddvæxyter perrenner. Har du førslag?
    Hilsen Olof Ulwan

Legg igjen en kommentar

