ABC

i ord og bilder

abc-i-ord-og-bilder

 

M  for Motorsykkel

 

I helgen har vi vært en tur på Norgestreffet 2009 som ble holdt på Evje ca 8 mil nord for Arendal. Det var mange sykler der.

Vi har nesten bestandig hatt sykkel i en eller annen variant i familien.  Den første sykkelen vi hadde var en Suzuki 1100. Det var den første sykkelen jeg skulle prøve. Litt løs grus i oppstarten og jeg skled litt med sykkelen, da bestemte jeg meg for at dette var ikke noe for meg. Etter denne hadde vi en VF750F.Denne sykkelen var med min mann til Canada, og de var flere som kjørte rundt der borte. Jeg fikk stadig rapporter om alle opplevelsene de hadde på turen. Der og da kontaktet jeg en venn av meg som driver kjøreopplæring på sykkel. Jeg forklarte han situasjonen, og lappen skulle være vel i havn før min mann kom hjem fra Canada. Det rakk jeg ikke helt, men min mann fikk ikke vite noe før det var rett før jeg skulle kjøre opp. Lykkelig med lappen i hånden kunne jeg også ta del i kjøringen. Vi kjøpte etterhvert en Kawazaki 750 som jeg også likte og kjøre. Etter noen år ble denne erstattet med en svær BMW 1200. Den ble litt for svær for meg, så jeg la kjøringen litt på hyllen. Men vi har hatt mange flotte turer selv om jeg bare satt bak. I fjor bestemte jeg meg for å teste litt på kjøringen igjen. Vi har nå en BMW  som jeg også føler at jeg kan håndtere. Så iår SKAL jeg bare ut å kjøre igjen. Målet er at vi skal ha en litt mindre sykkel som jeg kan kjøre.

msykkelpage

 

One thought on “ABC

  1. M for motorsykkel! Det er vårslepp for dere nå. Det kryr av sykler på veiene her. Til glede og irritasjon. Synes det er kjekt jeg, men må medgi at jeg blir litt misunnelig. Kunne godt tenkt emg en tohjuling selv…

Legg igjen en kommentar

