ABC

I ord og bilder

abc-i-ord-og-bilder

R for Rikdom (er mer enn penger)

Den glossy ukepressen fremstiller rikdom sammen med vellykkethet, flotte hus, fine biler,hytter og fritidseiendommer på eksotiske steder. Mange mener at dette er toppen av lykke å ha mange penger, men er det egentlig det?

r5

Selv føler jeg meg utrolig rik, uten at lommeboken er velfylt. Jeg har jo alt jeg trenger, og jeg har ”gulerøtter” som jeg strekker meg mot. Jeg har drømmer som er muligheter for å gjennomføre, det tar bare litt lenger tid. Men gjennomførbart, så absolutt!

R1

Jeg har en utrolig herlig ektemann, som bare vil det beste for meg og familien. Hver helg blir jeg vartet opp med deilig mat, da er ikke kjøkkene mitt domene, men hans. Armkroken hans er bestandig ledig til meg. To fine døtre, barnebarn, svigersønn ,og nærhet til våre familer.

Rikdom kan være små ord i hverdagen. Få en klem på vært kinn fra jentene, og de sier ”mamma du er verdens beste, eller at de er glad i meg”. Jeg er kry og stolt over at de er blitt fornuftige jenter begge to.

r2

Vi bor akkurat som jeg ønsker meg, Rikdom kan være å komme hjem trøtt og sliten fra jobb, og bare gå ut i hagen og la den være terapaut resten av dagen . Vi har en deilig hage, med akkurat de bedene som en kan ønske seg. Jeg kan tusle ut i morgenkåpen og nyte kaffen om morgenen, uten at det er noen naboer som bryr seg (de nærmeste er min mor og far).

r3

Jeg er ikke redd for å hente posten, det er ikke noe som vi ikke har kontroll over, som kommer. Vi har jobb med fast inntekt, og som vi trives med. Finansspøkelse har ikke innhentet oss.

r4

Det er rikdom det! Men jeg leverer lottokupongen inn hver uke………..

6 thoughts on “ABC

  1. For et herlig og vakkert innlegg!! Ja, rikdom kan være så mangt. Jeg er enig med deg. Lykken kan være å øyne det store i det små. Penger er nok ikke lykke i seg selv. Den som har mye, vil ha mer – som det heter.. Lykke må være noe annet.. Jeg tror lykke er.. akkurat slik du beskriver det🙂 Det høres ut som dere er en lykkelig familie, og det er ingenting som egentlig er bedre enn det🙂

  2. Ja. rikdom er så mye mer enn bare å ha penger i lommeboken. Den hjelper ikke å ha millioner på bok, hvis man er fattig på venner og familie.
    Veldig fin tolkning av R og flott illustrert med pengebildet og krydret med de herlige «lykken er» sitatene… husker dem!

    Og ja, blåbærene er modne… en rikdom i seg selv det også!

Legg igjen en kommentar

