Slektstevne (3 dager til ende)

i Nord Norge

Vi har hatt noen deilige dager i Nord Norge nå i ferien. Grunnen var slektstevne på morssiden til min svigermor. Det er min svigemor som er så flink til å få samlet slekten. Totalt denne gangen var vi 56 stykker med stort og smått. Den yngste er 11 måneder og den eldste 88 år. Så det var alle generasjoner og alle typer mennesker.

Utrolig koselig å treffe slekten jeg ikke hadde sett før, og gamle kjente som jeg har hilst på flere ganger, men det går litt tid mellom hver gang vi ser.  Vi har fått nye venner som vi vil ha mer kontakt med i fremtiden. Vi var veldig heldig med været, og alle dagene var vi nede i fjæra. Der har vi har fisket og brent bål, lagd mat ute og bare kost oss. Alle ville prøve fiskelykken, og det hendte vel at snøret fikk seg en liten krøll. Men tror nesten alle fikk oppleve fiskelykken. Vår svigersønn fikk fiskerekorden, med en steinbitt på 8,5 kilo, gjett om han var stolt.

Klikk på bildene for å få dem større.

Fjellene imponerer meg der oppe. De stiger liksom bare rett til værs. Utrolig at noe vokser oppover fjellsidene i det hele tatt. Fargene er også helt anderledes der oppe. Alt er mye klarere, og det blå er veldig blått. Rein og sauer rusler rundt på E6, som det ikke skulle finnes en bil i mils omkrets. De kikker bare litt dumt på alle turistene som kommer forbi.

Selv om det er i slutten av juli, ligger fjelltoppene med hvit hatt av snø, men det er godt og varmt nede der hvor vi befinner oss. Bekken (elva) som renner forbi huset  fungerer som ekstra kjøleskap, året rundt holder den 4- 5 grader. En annen ting som fasinerer meg er forskjellen mellom flo og fjære. Når sjøen er på det laveste kommer alt det fine frem som sjøen pleier og skjule. Noen var skikkelig tøffe og badet i sjøen, jeg holdt meg på trygg avstand det var minst 10 grader for kaldt for meg. Midnattsola gjør jo at en blir litt forvirret når det gjelder leggetider, men pytt det gjør jo ingenting når det er ferie. Sove det gjør vi når vi er hjemme igjen…..

Legg igjen en kommentar

