ABC

I ord og bilder

abc-i-ord-og-bilder

W for Walt Disney.

Jeg må bare ærlig innrømme at jeg har nesten alle de gamle klassikerne til Walt Disney på enten VHS, eller på DVD. Jeg er som en unge når det gjelder filmer som , Askepott, Snevit og de 7 dvergene, Tornerose, Sverdet i stenen, Lady og Landstrykeren, 101 Dalmantinere, Pinoccio  og alle de andre.

wd

Langbein er vel en av favorittene mine. » Langbein i olympisk form» er bare herlig når han skal lære å ri. Da ler jeg så tårene triller.

wd2

Må bare ha med meg Mikke feirer jul. Når jeg var liten var det alltid spennende å se hvilken filmsnutt som var ny av året. Jeg kommer til å fortsette og samle på disse gode gamle filmene, en oppdager hele tiden nye ting hver gang en ser dem.

Walt Disney var ett naturlig valg når vi kom til W, og da med hans gamle klassikere, ikke de nye som er kommet de senere årene.

4 thoughts on “ABC

  1. Er enig i at Walt Disney er et fantastisk selskap som lager morsomme filmer. Selv liker jeg de gamle donaldfilmene, hvor de alle har et bra manus. Sports-Langbein er også konge!

  2. Walt Disney er jo så innarbeidet i språket vårt, at man kan jo nesten si at det er litt norsk også. W.D er et begrep! Vi ha mange filmer her i huset også. Alt fra gamle klassikere til nyere serier. Dinsney kanalene på TV er flittig i bruk også… (dessverre)
    Jeg har bare en ting å utsette på nyere Disney (nyere animerte filmer generelt); de et utrolig bråkete. Det kan virke som om de er redd for at barna skal miste fokuset på det som skjer på filmen at de skrur opp bråket eller støynivået. Ja, enten det eller så begynner jeg å bli gammel.
    De gamle gode klassikeren er roligere og har mer musikk i seg eller de bruker mer musikk for å illustrere stemningene. Ikkr rop og skrik og bråkelyder:)
    Flott valg for W:)

  3. Ååå for et kjekt valg av W. De gode gamle Walt Disney filmene er like herlige i dag som da jeg var liten (en stund siden…) Det morsomme er at alle tantebarna mine er like hektet, så vi kan sitte lenge i ro når de er på besøk!

Legg igjen en kommentar

