ABC runde 2

 

ABC runde 2 storHver fredag blir det lagt ut en ny bokstav på bloggen ABCtema. Ønsker du å delta, står du fritt til å vise frem bilder og skrive noen ord om ting du forbinder med ukens bokstav.
Bilder og tekst må ha noen med den aktuelle ukens bokstav å gjøre.
Hvor mange bilder eller hvor mye tekst du publiserer på egen blogg er opp til deg selv.
Bildene skal være dine egne eller du har fått venner/familie sin tillatesle til å låne dem.
Innlegget på bloggen din skal linkes til ABCtema, der vil du også finne flere som har vært med på bokstavleken .

 

Min C  står for Countrymusikk

Det er ikke til å stikke under en stol at jeg er veldig glad i countrymusikk. Ikke den mest utpregede hestejazzen, men heller den litt nyere versjonen, som Keith Toby, Garth Brooks , men jeg kan også like noe av det gamle gode.Men en trenger ikke å reise så veldig langt for å finne gode countrysangere.  Og ett hopp og ett lakk utenfor døren min,  bor Aslak Gjennestad, kjent for mange fra Kjempesjansen, der han sang Mountain Dew (forøvrig en herlig video, med mange kjente aktører) .

country0012

 

 

country0022

 Steffen Jacobsen er også en som en kommer til å høre mye mer fra. De to, samt mine to husvenner, og en rekke andre artister bidrar til å sette sørlandet på kartet.

 

Vi har ikke mange rene countryfestivaler her. Men i sommer dro Greenhorns i gang Mølla Countrygalla i Froland. Etter antall mennesker som møtte opp, ser det ut til å bli noe som kommer igjen til neste år.

country001

country003

country002

 

For meg er faktisk den største begivenheten kirkekonserten de holder hvert år. Den lokker til seg mange mennesker hvert år, også de som ikke er i kirken til vanlig. Det er høyt under taket denne kvelden, og  mye flott sang. Øvelsene frem mot kirkekonserten starter 14 oktober, og om mulig sniker jeg meg med på en av øvelsene for å ta bilder. I år vurderer de å holde to konserter, fordi det er så utrolig populært.Den vil jeg ikke gå glipp av. I fjor møtte vi opp 1 1/2 time før konserten begynte, og det var allerede veldig lang kø. Vi fikk heldigvis billetter og sitteplass, ikke alle var like heldige.  Dette året skal de forhåndselge billetter heldigvis.  Hvert år går inntektene av konserten til en organisasjon. 

country0011

 country0031

Jeg gleder meg allerede!

 

Bilder er gjengitt med tillatelse fra de innvolverte

31 thoughts on “ABC runde 2

  1. Jeg må bare få lov til å takke alle som har kommentert så koselig til innlegget mitt ABC i ord og bilder. Jeg blir helt rørt. TUSEN TAKK!

  2. Virkelig et flott bidrag til c’en!! Flotte bilder, og countrymusikk er flott å høre på🙂
    I hjembygda mi har de cowboyfest i kveld, med høyballer inne i forsamlingshuset, countrymusikk, og masse cowboys og cowgirls.
    Ha en fortsatt fin helg!

  3. Jeg liker og denne musikkformen, og syns da selvfølgelig at du hadde et flott innlegg her. Godt kommet på å ta Contry-musikk!
    Takk for din koselige kommentar! -Margit-

  4. Härlig musikglädje du visar i dina bilder!

    Tack för din kommentar om Cesar! Tänk att du har en katt på 18 år. Jag tror det är något på 80 nästan 90 år i människoår räknat. Hoppas du får behålla honom än i flera år!

  5. Hei Contry er ok så lenge en ikke kan lage heste lyder til en , fine bilder, og en ukjent artist ,Men det er jo det spennende med denne Abc vi finner andre blogger og nadre løsninger,og Kina ligger der, så du finner nok dit når du vil.God helg

  6. Countrymusikk er jeg oppvokst med, kommer fra de indre bygder som det ble kalt. Men så ble country helt umoderne da jeg flyttet til storbyen. Men jeg må jo innrømme at mye av det er veldig fint.

  7. Vi har været i Nashville, hvor jeg købte mine smukke cowboystøvler. Musikken hører ikke til mine største favoritter – men det er skønt at danse til. Sjovt at du går til country-koncert i kirker🙂

  8. Country musik er fedt engang imellem… jeg kan huske at jeg for nogle år siden hørt noget country musik, det var så fedt og ham der sang var så lækker… Alan jackson tror jeg han hed.. mums

  9. Åhrr jo, det falder i min smag ligesom meget andet😉
    OG tekster spiller op til musikken, jaa! Kunne remse masser af musikere op, især amerikanske…

  10. Musikk har en sentral plass i mitt liv også, men country er nok ikke det jeg hører mest på. Det er rock som ligger mitt hjerte nærmest. Men slik blir det kansje når man har vokst opp med guns`n`roses, mötley crüe, metallica, ac/dc osv osv… Uansett, et liv uten den musikken man liker er jo veldig kjedelig!!
    Jeg vil også takke for utrolig koselig kommentar🙂

  11. Kjempeflott innlegg! Det var ikke noe hemmelighet for meg at du liker country;-) Jeg liker noe country selv etter tiden vi jobbet sammen. Nå hender det til og med at jeg spiller noen selv på gitaren..helt sant;-)
    Ha en fin helg!

  12. Liker country når jeg vasker her hjemme, det eller svensktoppar. Blir litt mobbet av mannen min fordi jeg synes at Kenny Rogers er sjekk😉

  13. Ja musikk er viktig. Uten den hadde det vært trist gitt! Jeg kjenner alt for lite til Country Musikk. Men så bor jeg jo veldig nærme Bjøro Håland.. så det må da veie opp litt?

  14. Musikk er bra å ha, selv så er jeg ikke såå gla i Country, men kan da høre på litt.
    Så flott at det er arrangement som fanger folks intresse…

  15. Hørt om han som sa han likte bare to typer musikk: Country og western. Spøk til side, det er masse fin musikk, og masse flotte artister innenfor C og W. Jeg er jo så gammel, så jeg husker veldig godt da Jim Reaves og Co. gjestet Norge på 60-tallet. Svære greier! Flott C!

Legg igjen en kommentar

