jeg leker fakir

på spikermatte

Jeg har gått til anskaffelse av spikermatte. Det skal hvis være godt for mange ting. det påvirker nervesystemet og aktiverer produksjonen av kroppens endorfiner. Dette skal gi en avslappende og smertelindrende effekt.

  • lindre smerte
  • forbedre blodsirkulasjonen
  • øke oksygeninntaket
  • forbedre søvnen
  • senke blodtrykket
  • styrke immunforsvaret
  • øke forbrenningen
  • høyere energinivå

Matten er utstyrt med mange pigger, over 6000 av dem. Jeg har lagt matten på gulvet, og jeg synes det samtidig er behagelig å legge bena litt høyt. En pute under matten gjør at jeg også får piggene tett inntil nakken. Det er her jeg har mest problemer, i nakken. Grudde meg litt til første gangen jeg skulle legge meg ned på matten, med bar hud. Det føltes litt ubehagelig med en gang,men ikke værre enn at det varmer, men så etter 10 minutter var det nesten bare som det klødde litt på ryggen. I nakken var det bare godt hele tiden. Tidligere har jeg gått mye til akupunktur, som hjalp meg når jeg hadde som vondest med nakke og ryggplager. Jeg er spendt på hvordan matten vil hjelpe meg fremover. Men etter en halv time på matten, kjennes det ut som jeg slapper veldig av i musklaturen. Ryggen ser heller litt udelikat ut, med masse små groper i huden, men det er ikke vondt.

Nå ikveld sovnet jeg faktisk på matten.

matte002

matte001

Legg igjen en kommentar

