På pinnene

blir det nye sokker.

strikk001

Lettvint oppskrift på tubesokker uten hæl.

Legg opp 12 masker på 4 pinner. Totalt 48 masker.

Strikk 2 rette og to vrange i fem omganger. Begynn så med 1 vrang, to rette. Strikk 2 vrange og 2 rette i fem omganger, slik at mønsteret flytter, slik som på diagrammet.

Strikk så lang du vil ha sokken og fell av med å strikke sammen to masker på hver pinne. fortsett med avfelling til du har 2 masker igjen på hver pinne. Trekk tråden igjennom de siste maskene. Fest trådene.

strikk

5 thoughts on “På pinnene

  1. Disse sokkene lager jeg til meg selv, jeg har størrelse 39. Men det som er så fint med disse sokkene, er at dem passer nesten alle. størrelser. (Fra 35 – 43)

  2. Veldig lette sokker å strikke. Til og med jeg klarer det, som ikke er noen reser på strikking.
    Matten var vel anvendte penger for meg. Jeg merker en endring etter kort tids bruk. Så jeg skal fortsette med å ligge på den, kanskje ikke hver kveld, men sånn en gang iblandt.

  3. Hei! Dette ser ut til å være lettvint ja, men fine er de da også.

    Flott bilde litt lenger ned!

    Jeg lurer virkelig på om en slik matte kan være noe for meg… har tenkt litt på det. får se.. -Margit-

Legg igjen en kommentar

