I helgen var vi på tur

til Skarestrand på Tromøya

Det var ett kjedelig vær i helgen. Kaldt og blåst men hedligvis ikke regn. Så min mann foreslo at jeg tok med meg kameraet en tur, for å få litt bilder. Turen gikk til Tomøya, litt på måfå. Vi endte til slutt opp på Skarestrand. Liten idyllisk plass, som minner meg litt om «Vi på Saltkråkan» Manglet bare at Båtsmann satt og ventet på oss.  Her ute driver  Sørlandshytter med utleie, noe jeg ikke visste før jeg kom hjem og fikk lest litt om Skarestrand. Flott sted helt ute ved Tromlingene.

skareDSC_8896-1skareDSC_8894-1skareDSC_8914-1skareDSC_8907-1

Dette er ikke ett av utleiehusene 🙂

Når vi kjørte på rundturen vår, kjørte vi også forbi disse husene. De ble bygget til arbeiderne på Smelteverket på Eydehavn. Jeg synes de har så artige farger.

skareDSC_8888-1

 

One thought on “I helgen var vi på tur

Legg igjen en kommentar

