Mandagstema

Musikk

mandag-lite

Hva er musikk for deg? Hva gjør musikk for deg? Hvordan bruker du musikk? Kan man leve uten musikk? Hva er din favorittmusikk?
Kan musikk gjengies i bilder?

mtUntitled-1

Musikk har for meg alltid vært en vesentlig del av livet mitt. Jeg har bestandig hatt musikk rundt meg. Jeg har spilt i skolekorps, jeg har spilt i jenteband og jeg har sunget i kor. Musikkinterressen ble vekket når pappa kom hjem med en båndspiller. Husker jeg satt og hørte om og om igjen på musikken.

Den første platespilleren jeg hadde, spilte bare små ep’er. Den var blå og hvit. Pappa kjøpte den på sjøen til meg og min søster. Da var jeg ikke var så gamle jenta, men den fulgte oss i mange år. Senere er spillerene blitt avløst av båndspiller,platespiller, kassettspiller, cdspiller og til Mp3spiller. 

Mange sanger kan sette igang mange forskjellige følelser. Tror for alle mine hendelser opp igjennom i livet mitt hatt musikk til. Det er også veldig rart at når en hører en gammel sang som en ikke har hørt på mange år, så kan en jammen teksten på den. Jeg har tatt vare på all min musikk som har fulgt meg gjennom årene. Det hender innimellom at jeg setter på en gammel slager eller to.

.  mtUntitled-2

12 thoughts on “Mandagstema

  1. Hej där borta i grannlandet.
    När jag kollar på dina härliga bilder på allt vad som har med musik att göra så blev jag riktigt full i skratt för jag hade fotat exakt samma som på din översta bild
    men jag orkade inte fixa till dem.
    Härlig blogg och fina bilder som verkligen visar vad musik är för det är ju därifrån man får sitt lystmäte stillat i vardagen.
    Kramizzz på dig tack för att du tittade in till mig

  2. Var det et metal-jenteband eller var det sange? Spændende så meget musik du har været med til.

    Det er en dejlig collage, du har lavet.

  3. Artig med den utviklingen, å se den lille dingsen man bærer rundt på nå i forhold til den gamle walkman-en for eksempel! Noen ganger ergrer jeg meg over at jeg ikke har tatt vare på mine gamle kasetter og lp-er, det hadde vært moro å hatt! Jaja, heldigvis er det en enkel sak å laste ned hvilken som helst musikk en måtte ønske, også den jeg hørte på for mange år siden og det er sannelig fint🙂

  4. Musiken går som en tråd genom livet. Jag har kvar alla mina gamla vinylskivor. Lyssnar tyvärr inte så ofta på dem, men när jag väl gör det väller det en massa minnen fram.

  5. Musikk må man ha!! Min mann og jeg har heldigvis ganske lik musikksmak og på hyya har vi en hel samling med gamle LP plater og singler. Veldig koselig å høre på der ute med!

  6. Mye likt av det jeg har opplevd gjennom årene..rart det her med musikk og livet, hvordan det filtrerer seg inn i hverandre. Men å ta vare på all musikk jeg har kjøpt/fått, nei det har jeg (dessverre) ikke, har flytta for mye til det…
    Men musikk er herlig !

Legg igjen en kommentar

