ABC runde 2

I ord og bilder

ABC runde 2 stor Hver fredag blir det lagt ut en ny bokstav på bloggen ABCtema. Ønsker du å delta, står du fritt til å vise frem bilder og skrive noen ord om ting du forbinder med ukens bokstav. Bilder og tekst må ha noen med den aktuelle ukens bokstav å gjøre. Hvor mange bilder eller hvor mye tekst du publiserer på egen blogg er opp til deg selv. Bildene skal være dine egne eller du har fått venner/familie sin tillatesle til å låne dem. Innlegget på bloggen din skal linkes til ABCtema, der vil du også finne flere som har vært med på bokstavleken .

Nå blir det den første utfordringen for oss. Q er en vanskelig bokstav å finne norske ord på. Lykke til hele gjengen.

Q …. for Qehenne

Navnet mitt ble til ved en tilfeldighet for mange år siden.

Det var i den spede begynnelsen ved tastaturet, den gangen alt var veldig nytt og spennende. Internett var litt skummelt, og vi hadde ikke  hørt at det fantes noe som hette virus. Det var kun når en var syk at man fikk virus. Det første programmet som koblet seg opp mot internett som jeg hadde var Frecell. (En variasjon av skype) Der ble jeg spurt om hvem jeg var, med spørsmålet Que? Jeg var veldig i tvil om jeg skulle oppgi mitt virklige navn. Det bare datt ut av meg da jeg svarte Qehenne. Og siden har kallenavnet mitt vært Qehenne her på nett.

Mitt virkelige navn er Kirsten

40 thoughts on “ABC runde 2

  1. Ukens bokstav var meget vanskelig, men for deg var det jo såre enkelt! Det var på samme måte for meg da jeg begynte å ferdes på nettet for lenge siden, jeg hadde ikke lyst til å ha mitt egentlige navn ute og var mye mer skeptisk enn jeg er nå.

  2. Det var jo oplagt, at du skulle bruge dit netnavn til bogstav Q. Selv kom jeg aldrig i gang med at bruge netnavn. Jeg hedder Henny, både IRL og på nettet.

  3. Nåe sådan! Hvis vi nogensinde møder hinanden IRL vil jeg udtale que.. for dig på grønlandsk.. qui på grønlandsk betyder skur que betyder ikke noget, så..

  4. Jeg forventet jo egentlig denne og jeg har jo lurt litt på navnet ditt:) Kjekt å få vite grunnen også!
    Det gjelder å tenke fort av og til og du gjorde jo det med et flott svar!!

  5. Jag har hela tiden tyckt att du har haft ett flott namn, lite sådär franskt klingande. Nu är det inte något mindre flott, bara mera spännande, ett alias är alltid fint att ha🙂

  6. Morsomt. Jeg tenkte på deg når jeg viste at Q’en nå kom! Ja nettnavn må man ha og ditt er kjempefint!
    Ønsker deg en god helg!

  7. Kommentaren min forsvant…Altså, jeg har lurt på hvor det navnet kommer fra, og nå vet jeg:o) Kunne ikke bli annet på Q her hos deg, nei! Ha ei fin helg!

  8. Jeg synes jeg fik skrevet en kommentar men jeg har måske ikke fået sendt den afsted – derfor undskyld hvis den kommer dobbelt:

    Ja, jeg har tit tænkt på, hvorfra navnet Qehenne kom, og nu er jeg så blevet lidt klogere: Det kommer ud af et tomrum🙂 Kreativitet kommer, når man mindst venter det! Men så kan jeg måske også alligevel finde en tanke bag navnet: Hende, Quinden på Nettet – bliver til Qehenne🙂

  9. ja det var elegant løst , og begge navn er da flotte. Og en er vel rimelig trygg her inne skulle jeg tro men en vet jo aldri . F

  10. Heisann!
    Du er nok den enste av oss som kan vise til navnet sitt denne uka. Artig historie bak. Du føler deg sannsynligvis tryggere i bloggverdenen siden du oppgir hva ditt virkeige navn er her. Tror ikke du har noe å frykte. Har aldri møtt så mange hyggelige folk på et brett noen gang!

Legg igjen en kommentar

