En bekymring

eller en opplevelse.

Da har yngstemann reist, og skal være borte i 4 måneder. Hun har spinket og spart, og sammen med to venninner skal hun være på rundreise i Thailand og India. Jeg har litt blandet følelser her. En side av meg sier at jeg håper hun får en opplevelse for livet og mange koselige minner til å ta med seg videre i livet. En annen side av meg maler fram de verste scenarioer, og jeg er en bekymret mor som tenker på alt mulig rart. Vi har avtaler som gjør at jeg føler meg litt tryggere, men det er da ens barn det handler om!

Turen startet i natt. Jeg kjørte henne til venninnen hennes, og moren til henne skulle kjøre dem inn til Gardemoen. En tur som normalt tar 5,5 timer. Denne gangen skulle det ta så mye lenger tid. De ble forhindret to timer på grunn av en ulykke. Og av den grunn rakk de ikke flyet som de skulle ha reist med. Hadde de ikke hatt bagasje ville de blitt med flyet, men alle hadde hver sin sekk. Så i natt overnatter de på Gardemoen, og skal videre med fly imorgen.

Da krysser jeg bare fingrene for at hun får en kjempetur.

2 thoughts on “En bekymring

  1. Jeg skjønner dine tanker. Jeg har opplevd å følge barn til flyplassen for reise til fattig og ukjent land for et helt år. Jeg begynte å gråte flere uker før han reiste … I dag kan jeg flire av det.🙂
    Tenker det er godt at datter di ikke tar ut på ferden alene, men reiser sammen med venninne.
    Sender deg og dine gode tanker for hele fire måneder fremover!🙂

  2. Hei BirtH
    Jeg er helt sikker på at det går greit. Hun har bein i nesa den jenta, og har sunn fornuft. Men det hender alikevel at tankene til mor tar litt overhånd.

Legg igjen en kommentar

