TisdagsTema

Husdyr/husdjur

Denne måtte jeg bare være med på. Jeg er så glad i dyrene mine. Alle har sin personlighet.

Pjusken

Han fikk vi som omplasseringshund, da han var 5 år gammel. Han er en herlig liten tass, som dilter rundt bena mine så fort jeg  komme hjem. Tror at han ikke bestandig har hatt det helt greit, for han vil ikke bli løftet. annet enn nr vi holder ham på en spesiell måte. Da han kom hjem til  oss var han også redd for å bli jaget ned hvis han hadde lagt seg i en stol eller i sengen. Bare vi nærmet oss der han lå knurret han. Dette er helt borte nå. Han er blitt en flott og trygg hund. Vi er ute å går tur hver eneste dag uansett vær, så i ham har vi fått en god turvenn.

Gamla

Ble egentlig døpt til Grev Sperre, vi trodde det var en hannkatt. Deretter ble det til Grevinnen etter hun hadde fått første kullet sitt.Navnet ble Gamla etterhvert som hun overlevde flere av kattene vi har hatt opp igjennom. Etter  tredje kullet steriliserte vi henne, det tror jeg har vært greit for henne. Tror ikke noen av ungene lever mer. Hun blir 19 år i April måned. Hun er sprek enda, men liker veldig godt å kveile seg på rommet sitt (Som er gjesterommet)

Snekker Andersen

Det nyeste familiemedlem, som kom rekende på en fjøl til oss. Etter jeg mistet Fluffy i sommer, hadde vi ikke planer om å få oss en ny katt enda. Kjæresten til min datter, fant ett kull med kattunger i en container der han jobbet. De var etterlatt der for at de skulle dø. Det var vann opp til magen til den ene kattungen som var i live. De tok den med til dyrlegen som konstaterte at den var frisk tross alt. Og slik kom den plutselig inn i vårt liv.

2 thoughts on “TisdagsTema

  1. Så koselig! Så godt å høre at hunden er blitt trygg og god. skjønner ikke at noen kan klarer å være vonde mot dyr, blir helt dårlig når jeg hører om slikt! Og så de stakkars kattungene! Så godt at noen forbarmet seg…
    Takk for kommentar! -Margit-

Legg igjen en kommentar

