Afterski

Ut på tur – aldri sur!

Dette er en tur som det ikke nytter å være sur når du er med. Hver sommer siden 2004, har jeg vært med. Eller det vil si det var 2 somre jeg ikke var med. Men til sommeren er det full fart med sykkeltur til Skagen. Ferja over fra Kristiansand til Hirtsals tidlig fredags morgen, hvorpå vi bruker resten av dagen til sykkelturen fra Hirtsals til Skagen.

Det er sykkelturen nedover som er artig. En blir kjent med masse folk og turen går i ett sakte tempo, slik at alle klarer denne turen.Mange kler seg ut, og andre velger sykkeltøy. Mange artige mennesker treffer en på.  Ifjor var det ca 1500 sykler på den ene ferja og ca 1100 sykler på den andre ferja. Og da har en ikke telt med de som leier sykler i Danmark. En må være tidlig ute for å få ferjeplass og overnatting i Skagen. Turen ble bestilt rett etter jul. Lørdagen koser vi oss i Skagen og alt det den har å by på. Søndag er det noen som velger å kjøre med følgebilen til Hirtsals mens andre velger å sykle returen også. Jeg har syklet hjem alle gangene så nær som en gang. I år er vi 25 stykker som reiser i følge. Gleder med utrolig mye!

2 thoughts on “Afterski

  1. Du har linket feil, men jeg ordner det med en gang.
    Dette tror jeg du har skrevet om før på mandagstema eller noe for jeg synes det hørtes så gøy ut!
    fantastisk tur må det være og jeg hadde garantert ikke vært sur;)

    Takk Petunia for at du ordnet linken 🙂 Ja jeg har skrevet om turen før, men det er for at det er årets høydepunkt for meg. Kommer vel helt sikkert innom temaet igjen kjenner jeg meg rett!

Legg igjen en kommentar

