ABC runde 2

I ord og bilder

ABC runde 2 stor

Hver fredag blir det lagt ut en ny bokstav på bloggen ABCtema. Ønsker du å delta, står du fritt til å vise frem bilder og skrive noen ord om ting du forbinder med ukens bokstav. Bilder og tekst må ha noen med den aktuelle ukens bokstav å gjøre. Hvor mange bilder eller hvor mye tekst du publiserer på egen blogg er opp til deg selv. Bildene skal være dine egne eller du har fått venner/familie sin tillatesle til å låne dem. Innlegget på bloggen din skal linkes til ABCtema, der vil du også finne flere som har vært med på bokstavleken .

Da er vi på siste bokstav i denne runden av ABC. Men Petunia har lovt en tredje runde. Vemodig er det, men neste uke er det full fart igjen med bokstaven A. Tusen takk Petunia for følge i denne runden. Du har gjort en kjempeinnsats! Takk også for alle koselig kommentarer dere har lagt igjen her hos meg. Og takk for at jeg har funnet så mange nye koselige blogger/blogger.

Å …. for Årer

Årer er betydningen for mange ting. Du har årer inne i kroppen din. Åre som i ildsted, Åre som en elv , Transportåre.

Jeg velger årer for å ro eller padle en båt. Selv om det er motorer på småbåtene er det ikke noe som er mer sjarmerende enn en robåt. I brylluppet til noen venner av oss, kom bruden roende inn på stranden, der vielsen skulle skje. Det var så nydelig bryllup, helt nede i vannkanten. Roar Engelberg var å spilte panfløyte, noe som satt en ekstra spiss på vielsen. Når vielsen var ferdig, var det båtkortesje inn til byen, men da ikke med robåter. Festen varte 3 dager til ende.

28 thoughts on “ABC runde 2

  1. dette var skjønnt…
    takkfro hilsen,- hyggelig du likte åkeren…
    i år skal vi ikke ha så mye der, det blir litt poteter, og purre, siden vi skal være borte nesten hele sommeren,- det er ting som klarer seg selv og som ikke skal høstes før høsten.
    klem og fin søndag videre!
    magny

  2. For en herlig Å! Og hvilken skjelden og romatisk start på bryllupet og ekteskapet!
    Takk for følget i denne ABC-runden. Du har virkelig en blogg med innhold. Jeg har nå vært med en og en halv runde. Teller litt på knappene, og ser jo det at ABCen bidrar aterkt til å holde blogginga varm hos meg. Så det blir nok til at jeg slenger meg med igjen – helt uten en rød tråd.
    God helg til deg!

  3. Herlige bilder og artig vri!
    Jeg har bare sett folk som prøver å ro seg ut av ekteskapet;)
    Nei, fra spøk til alvor!
    Tusen takk for alle dine fine bidrag på ABC’n! Kjempekoselig å besøke bloggen din og lese de fantastiske flotte innleggene!
    Stor klem fra meg!

  4. Det må jeg nok sige, det må have været en oplevelse at se bruden komme ad søvejen, for ar møde sin mand. Rigtig god indlæg. God weekend.

  5. Så flot og stemningsfuldt. Jeg tror jeg ville få tårer i øjnene, når bruden nærmede sig🙂
    Flot afslutningsbidrag til ABC.

  6. Så fine og romantiske billeder! Jeg har roet rigtig meget som barn (som du så på mit indlæg er jeg vokset op sammen med en lystfisker…) – og jeg elsker stadig at vugge op og ned i en robåd, mens jeg kigger ned på fiskene…🙂

  7. Ja dette måtte være et veldig spesielt bryllup! Er første gang jeg har hørt at bruden kom i robåt til vielsen. Vakre, eventyraktige bilder! Nydelig innlegg! Takk for din hilsen! -Margit-

Legg igjen en kommentar

