Bangkok

Nervøs jeg ?

Nå har min yngste vært i Bangkok igjen. Og det har vært uroligheter der nede som vi har lest om i Norske medier. Det er litt ille å lese om alle opptøyene som har vært der nede mellom rødskjorter og gulskjortene. Og en lurer konstant på om jentene har det greit. Vi har informert dem på alle mulig måter om det som skjer og vi har bedt dem lese norske aviser samt følge med på UD sine sider. Jentene bedyrer at de har det greit, men de merker at det er noe på gang og at det kryr av bevæpnet politi i gatene. Idag leser jeg i avisen at politiet skyter varselskudd, og at det er store opptøyer.

De reiste heldigvis til Malaysia på mandagen, og nå synker skuldrene ned på normalt nivå igjen. Hun skrev tekstmelding med en gang de var fremme i Malaysia. Men så fikk jeg telefon igår om at minibankkortet hennes hadde tatt kvelden. Da merket jeg at skuldrene omtrent var oppe ved ørene igjen. Heldigvis har hun med seg ett ekstra kort. 3 av 4 måneder er gjennomført av turen, nå er det ikke lenge før de kommer hjem igjen.

Legg igjen en kommentar

