ABC runde 3-D

Hver torsdag kveld blir det lagt ut en ny bokstav på bloggen her. Ønsker du å delta, står du fritt til å vise frem bilder og skrive noen ord om ting du forbinder med ukens bokstav. Bilder og tekst må ha noen med den aktuelle ukens bokstav å gjøre. Hvor mange bilder eller hvor mye tekst du publiserer på egen blogg er opp til deg selv. Bildene skal være dine egne eller du har fått venner/familie sin tillatelse til å låne dem.

Jeg ser at jeg ikke klarer å kommentere så mye i denne omgangen, men skal prøve å komme meg rundt på alle bloggene! Har begynt på lederkurs, og jobber mye nå, så jeg rekker desverre ikke over alt.

Bokstaven er D

Min far har i alle år reist til sjøs. Og dermed vært i mange land. Mamma var med noen ganger og vi jentene var med på noen seilinger. Mamma  har alltid fått han  til å kjøpe nasjonaldukke fra det landet han har vært i. Gjennom årene er det blitt en anselig samling. Nå står de bare til pynt, men i mange år ble de brukt i undervisningen til mamma. Dukkene uten ansikt er fra Amish, og barna bruker bare dukker uten ansikt. De foretrekker å ikke bli tatt bilde av.. Mange av dukkene lekte min søster og jeg med når vi var små. Så min ABC i ord og bilder blir denne gangen om dukkene fra alle verdenshjørner.

20 thoughts on “ABC runde 3-D

  1. Sannelig en imponerende samling dukker fra alle verdenshjørner! Så flott at din far tok med seg disse både til minne om steder han har vært og for at dere kunne bruke dem i lek og undervisning🙂

  2. Sikke en samling. Det har været godt at være en lille pige, der fik lov til at lege med så mange forskellige dukker!

  3. Min onkel reiste også mye, både i jobben sin og tidligere som aktiv kappgangutøver. Fra hvert nytt sted hadde han en dukke med seg hjem til min farmor. Stor stas for oss barna også, og i dag er det hans døtre som sitter med samlingen han forærte sin mor🙂
    Flotte dukker du har også!

  4. Nei så fantastisk🙂

    Jeg hadde jammen digget det, hvis jeg som liten hadde fått lov til å leke med alle de dukkene!!

    Ha en god helg!

  5. Det må have været sjovt at se, hvad far kom hjem med… Sikke mange fine dukker. Jeg havde engang to flamingodansere fra Spanien, som jeg fik af mine forældre…🙂

  6. Fantastisk.
    Vilken utrolig samling.
    Helt imponert ble jeg rett og slett.
    Hva mer kan jeg si, når jeg er mer eller mindre stum av beundring?

  7. Kjente igjen noen av dukkene..fra da slektninger var på reiser i utlandet så kjøpte de med seg noen dukker..
    Litt av en samlig dere har der ja..nesten litt for galt å leke med, så fine er de.
    God helg🙂

  8. Fantastisk samling med dukker! Min mormor hadde et par slike fra land hun hadde vært i og jeg synes å huske jeg fikk en slik dukke fra holland da mine foreldre var der nede på jobb.
    Flott D innlegg:)
    Ikke stress med å kommentere! Det er ikke det som er meningen med dette. Det skal være lystbetont!

  9. Nej hvor er de fine alle dine dukker.
    De bringer et smil frem hos mig, for min bedste veninde som barn havde en far der var sømand og også han havde altid dukker fra fremmede steder med hjem til hende. Og dengang ville jeg sådan ønske han var min far ;-))

Legg igjen en kommentar

