ABC runde 3-G

Hver torsdag kveld blir det lagt ut en ny bokstav på bloggen her. Ønsker du å delta, står du fritt til å vise frem bilder og skrive noen ord om ting du forbinder med ukens bokstav. Bilder og tekst må ha noen med den aktuelle ukens bokstav å gjøre. Hvor mange bilder eller hvor mye tekst du publiserer på egen blogg er opp til deg selv. Bildene skal være dine egne eller du har fått venner/familie sin tillatelse til å låne dem.

Jeg ser at jeg ikke klarer å kommentere så mye i denne omgangen, men skal prøve å komme meg rundt på alle bloggene! Har begynt på lederkurs, og jobber mye nå, så jeg rekker desverre ikke over alt.

På toppen av alt har jeg ikke nett (Det skal jeg fortelle om når jeg har nett igjen), så jeg må lage innlegget på jobb!

Bokstaven er G

Min g denne gangen står for glansbilder. Jeg var en ivrig samler, og det var spesielt noen som falt i smak. Vi hadde «puttepåbok» som vi brukte for å bytte glansbilder( Jeg har ikke sett at unger bruker det nå for tiden) Vi brukte en bok som vi brettet inn sidene på, og den vi byttet glans med, stakk glansbildet ned i mellom en side. Da fikk hun det glansbildet som lå på denne siden i bytte. Husker også at glansbildene luktet så godt, spesielt de med glitter på. (Sniffet lim tenker jeg). Spesielt samlet jeg på de glansbildene som hadde blå og rød kant rundt(bilde 3)

Jeg har enda noen av mine gamle glansbilder, og skal jammen ta godt vare på dem. Jeg har noen som er virkelig gamle i samlingen.

11 thoughts on “ABC runde 3-G

  1. Hvordan kan jeg få kjøpt et av glansbildene,
    det med pusen og 2 unger..Har søkt etter det i 40 år..
    Kan eventuelt bytte mot andre ..

  2. Herlige glansbilder. Selv gutter byttet glansbilder like etter krigen- De mest verdifulle var de vi kalte ekte – de som vare preget og med litt tykkere papir.
    Et annet samleobjekt (utenom frimerker) var appelsinpapir.De råeste var de ac cellofan. Tenk det, dette var gutter også opptatt av for 55-65 år siden.
    Vi hadde jo ikke så mye den gangen.

    Takk for at du tok meg med langs minnenes sti.

  3. Åh, så mye moro det var med glansbilder! Og puttebøkene var særlig artige, noe jeg heller ikke har sett unger i dag ha. I det hele tatt har ikke glansbilder vært populært de siste årene, mine egne barn hadde dem, men det slo aldri helt an slik som da vi var barn.
    Jeg har også tatt vare på mange av glansene fra den gangen, særlig de gamle. Jeg samlet spesielt på hestebilder og hadde til slutt temmelig mange av dem.

    Ha en fin helg videre🙂

  4. Jeg samlet også på glansbilder og jeg elsket engler!
    Aner ikke hvor mine ble av. Har nok gitt dem bort i et «svakt» øyeblikk.
    Flott innlegg fra deg:)

  5. Ja, det var dager det..hadde også glansbilder og en slik bok som du nevner..mener iallefall det…
    Men som du sier..det er ikke så hipt lenger.
    her går det i klistremerker..
    God helg🙂

  6. Som liten samlade jag också på bokmärken och som man sedan bytte med kompisarna. Men tyvärr så har jag inga kvar idag. Lite synd, för det hade varit kul!
    Jättefina bilder på dina bokmärken!
    Trevlig helg!

  7. Åhhh ja, glansbilleder !!! Dejligt at tænke tilbage på. Vi byttede også billeder sådan som du beskriver.

    Jeg har desværre ikke mine glansbilleder mere, hvilket er ret ærgeligt for der var nogle imellem som var tilbage min mors og min mosters tid.

    Ha’ en dejlig weekend :-))

Legg igjen en kommentar

