Mandagstema

Hage er temaet

Og her er det fritiden min blir brukt i denne årstiden. Vi er som regel på utsiden på denne årstiden, og det er mye som skal gjøres. Men mange koselige ting.

Det første som dukker opp i hagen min er krokus, påskeliljer og tulipaner. Da har vi allerede vært og rotet rundt i jorden og gjort alt klart til våren.

Etter vårblomstene er kommer kommer det ene etter det andre, alt ettersom tempraturen stiger.

Først en liten knopp, før alt bare eksploderer. Det føler jeg at alt har gjort i år. Kulden varte jo så lenge, og når varmen først kom, var det som alt kom frem i full blomst over natten.

Blomster som dufter mye

Eller bare har en lekker farge

Eller dufter mest om kvelden

Store trær som bugner av blomster

Krydder som man allerede har begynt å høste, både til tørking og nedfrysing

Ugress som man kjemper med å bli kvitt. Trær som er blitt sagd ned slik at solen kommer letter til.

Mange hagesentre har vært utforsket.

Mange nye ideer har kommet til.

Det er mange ting som en kan ønske seg.

Vi ha plantet i mange krukker og  kar

Det er innført vanningsrestriksjoner her jeg bor, så nå håper jeg at det kommer noen dråper ned fra oven, men bare på natta

Noen oppussingsprosjekter må også til. I år fikk vi beiset verandaen, og malt de gamle hagestolene.

 

Men mest av alt nyter vi hagen og sommeren………

3 thoughts on “Mandagstema

  1. Jeg misunner dere som har grønne fingre og som får dte så fint i hagene deres!
    Skikkelige fine bilder du viser og om jeg ikke er så flinkt til å holde på med spade og blomsterjord, er jeg en kløpper i å svinge malekosten!!

Legg igjen en kommentar

