ABC runde 3

Bokstaven er L

Denne gangen blir det kun ett kort innlegg fra meg. Under Kjæmpestaden i Arendal, var det mange artige innslag. Mannen med lirekassen sto på torvet og underholdt store og små. Det er en merkelig, fantastisk lyd i dette instrumentet.

Hver torsdag kveld blir det lagt ut en ny bokstav på bloggen her. Ønsker du å delta, står du fritt til å vise frem bilder og skrive noen ord om ting du forbinder med ukens bokstav. Bilder og tekst må ha noen med den aktuelle ukens bokstav å gjøre. Hvor mange bilder eller hvor mye tekst du publiserer på egen blogg er opp til deg selv. Bildene skal være dine egne eller du har fått venner/familie sin tillatelse til å låne dem.

14 thoughts on “ABC runde 3

  1. Lirekassen er et besynderlig instrument, jeg har lest at man ikke trenger å være musikalsk for å spille dette. Flott scapbooking side du har laget av dette fotografiet🙂

  2. Så koselig å se lirekassemannen igjen! Forbinder dette med mine barndomsbesøk hos mine besteforeldre i Holland.

    HA en fin helg!

    Irene

  3. Hvor har I været flittige med «L» allerede og jeg har slet ikke fundet mit bilde ennå🙂

    Denne lirekasse er meget fin – ser velholdt ud, jeg husker endnu hvordan lirekasse-mænd ofte kom forbi og spillede i min barndoms gård i 50’erne. Sidste gang jeg hørte en sådan må have været i 1972-4 hvor jeg var på besøg i København, og det var usædvanligt sjældent allerede dengang. Man skulle have tilladelse til at køre med en lirekasse.

  4. Mycket vacker bild!
    I mitt lilla huvud står det alldeles still just nu, kan inte komma på vad detta heter på svenska :))
    Trevlig helg!

  5. Lirekasser, hedder sådan een på dansk, og de er vældigt charmerende😀

    Jeg har ofte set dem i Holland og nyder nok mere synet end lyden.

    Ha en fantastisk uge🙂

  6. Ja, jeg har hørt i Holland og Belgia.
    Og styringen av instrumentet var forløperen for vår tids digitaliserte verden: Hull eller ikke hull, null eller ikke null.

    Ha herlige sommerdager;-)

Legg igjen en kommentar

