ABC-runde 3-S

S for Sysaker

Sysakene blir vel ikke tatt frem så mye nå for tiden. Før var det en dyd av nødvendighet å ha nål og tråd innen rekkevidde. Jeg har symaskin, men den blir heller ikke benyttet så mye, men er nå alikevel glad for at jeg har den i hus. Det hender at jeg må frem med nål og tråd for å sy i en knapp eller to.Her er bilder fra det gamle syskrinet som min mor har pusset opp. Her er det tretrådsneller, gamle elfenbens heklenåler, fingerbøl og det som trengs for å lappe og sy.

Har du orden i sysakene dine?

11 thoughts on “ABC-runde 3-S

  1. Å å å det var eit herlig S-birdag ! Så nostalgisk at eg får tårer i augene. Eg har to syskrin, det eine er nytt og det andre kjøpt brukt. Ellers har eg masse fingerbøl på veggen. Men eg har også vore så heldig og arva min mormors fingerbøl i sølv, og den dama kunne sy og brodere så det var ei fryd !!

    Nei, eg har ikkje orden i sysakene mine, heller ikkje i andre saker heller :))

  2. Jo jeg har også orden i mine sysager. Jeg ved helt præcist hvor i kælderrummet de står😀

    Hyggelige billeder af de gamle trådruller og nålene. De får mig til at huske at jeg som barn fandt det meget spændende at sortere i min farmors syskrin. Åhh, alle de spændende ting jeg fandt der😀

  3. Jodå jag har allt ordning på mina sysaker. Trådrullarna har sin plats och symaskinen har sin🙂
    Fint S-inlägg!
    Trevlig helg!

Legg igjen en kommentar

