Blåsbortdagen

En dag blåste det kraftig i Hundremeterskogen. Ole Brumm bestemte seg for å besøke Tenkestedet sitt, men fant ikke på noe å tenke på. Da kom Molde Varp opp av hullet sitt, og minnet ham på at i dag var Blåsbortdagen. Dermed tenkte Ole Brumm at han skulle gå og ønske alle en god Blåsbortdag

Jeg er glad jeg ikke er Nasse Nøff idag! På blåsbortdagen holdt jo Nasse på å blåse avgårde, men det var også den dagen Ole Brum for første gangen møtte Tigergutt.

Kanskje jeg er litt lik Ole Brum? «Ja takk begge deler».

Idag blåser det ganske så godt her i sør. Det plystrer godt  rundt vinduskarmen  Noen skyer er det også blitt, så dagen er ikke perfekt værmessig. Men det er akkurat slik jeg liker å ha det, skiftende vær. En går jo aldri lei.

Etter jobb idag har jeg vært barnevakt til supersnuppa til mormor. Vi har kost oss med å tegne, spille spill og bare kose oss. Hun var herlig, jeg skulle henge opp noe tøy og hun skulle hjelpe meg. Inne på rommet stod også stativet mitt til fotoapparatet. Hun brukte det som mikrofon og sang av hjertens hals. Tydelig at snuppa har lært en ting eller to av TV’n.

One thought on “Blåsbortdagen

  1. Herremin, Thore sa det at hun hadde brukt den som mikrofon- smelt❤ Det var da man skulle hatt video kamera.

    Flott innlegg, likte Ole Brumm delen:)

Legg igjen en kommentar

