Himmelsk/Hagehelger

Nå er startskuddet gått for hagen. Mange blomster er kommet frem og mange står for tur. Det er helt merkelig å tidlig alt kommer frem iår. Jeg koser meg virkelig når jeg kan være ute å stelle i hagen, ha jord mellom fingrene og se det spire og gro. De to siste helgene har gått med til å vaske terrassene og pusse ned hagemøblene. Hjelpes å svarte etter vinteren! Nå skal det beises og males……

Idag har jeg vært på Plantasjen og kjøpt flere frø. De er sådd og på plass i drivhuset. Spennende å se hva som kommer opp og klarer seg. Noen av frøene var vannvittig microskopiske!

Tulipanene begynner å sprette med alle sine vakre farger. Håper bare ikke frosten kommer å tar de nå, venter enda på sommervarmen.

Selv om vi holder på for det meste hjemme nå på denne årstiden, får jeg og Pjusken vår daglige tur. Her er det lille tjernet hvor vi pleide å gå på skøyter når jeg var liten. Om sommeren blir tjernet fyllt opp med de vakreste vannliljene.  Ønsker alle en deilig vårtid.

Legg igjen en kommentar

