Hageklart

Vi har holdt på i hagen idag.

Jeg har fått priklet endel sommerblomster, plantet i blomsterpotter og verandakasser. Litt koselig nå før 17 mai.Synes det er deilig og veldig avslappende å jobbe med jord og planter.

Pus har fulgt med. Han elsker når vi er ute i hagen og han kan følge med å leke rundt beina våre. Nyskjerrig på alt vi foretar oss. Jakter på innsekter og fugler og har det helt topp.

Min bedre halvdel har malt, 2 strøk på verandagulv og rekke. Så den første verandaen er ferdig, nå gjenstår det å male en verandarekke til og en rekke ned til kjelleren. Det blir fint! Bilder kommer senere.

Akkurat nå har vi mange «blomster» som vi ikke har så lyst til å ha. I plenen lyser det av gule flekker som vi gjerne skulle ha fått bort.. Er det noen som har noen gode tips til å få fjernet disse?

Dette blir også min Mai i mandagstema

9 thoughts on “Hageklart

  1. Mange flotte bilder våren er komt hjå deg,ja det er den her og ,men er litt kaldt ute så har ikke hatt så mye lyst til og gjere noe ute,har ein plante eg skal sette ned i jorda må bare finne ut hvor den skal stå,og i dag skal eg kjøpe meg surfina og ha i krukkene på terrassen.Har lakt inn mai bilder på bloggen min tok dei i går.
    Ønsker deg ein fin uke og fin 17 mai KLEM;=)

  2. Så mye du har fått gjort nå før 17. mai!
    Hos meg frister ikke hagearbeid i den kalde nordavinden og med alt regnet pøsende ned, men jeg har bestilt noen småplanter som forhåpentligvis får vokse opp før sesongen er over🙂

  3. Jeg har ikke plantet ut noe annet enn stemorsblomster ennå. Det er jo så kaldt. Trur jeg venter til framimot slutten av måneden. Løkblomstene og stemora får pynte opp enn så lenge.
    Løvetann tar du med plenrens. Den inneholder et veksthormon som gjør at løvetanna rett og slett vokser seg i hjel. Plenrensen tar knekken på tofrøbladet ugress, men ikke gresset. Jeg klarte et år å få litt sprøytevæske på lupinen min. Den var stor fra før, og tålte det,- bortsett fra at stenglene ble megatjukke og begynte å krølle seg litt.

  4. Skønne billeder – min favorit er billedet af Pus. Hvor er det en fin kat! Han nyder nok at følge dig i haven, når du går og planter; det er godt at have selskab…🙂

  5. Typisk i mai at man rydder og planter. Nydelig katt du har, har katt selv også som følger med når jeg driver ute.
    Ha en fin uke🙂

Legg igjen en kommentar

