En sommer er over, men minnene om den består

Jeg har hatt en lang pause fra bloggingen, men nå er jeg tilbake.

Akk ja, nå er sommeren på hell,eller har det vært sommer i det hele tatt?

Den gode sommervarmen har ikke helt slått til.  Tropenetter har vi i hvertfall ikke følt noe av. …… Men vi har hatt en deilig ferie, og kost oss masse.

Lille Angel har lært seg å svømme og sykle helt på egenhånd. Gjett om mormor er stolt.

Første uken som min bedre halvdel hadde ferie, måtte han tilbringe dagtid alene. Jeg jobbet, mens han var flink å gjorde mange ting, slik at vi kunne slappe av litt sammen i felles ferien våres. Men nå er jo ikke dagen over klokken 16, så vi koste oss på kveldene. Med grilling og familiekos.

Da min ferie også startet, fikk vi ordentlig slappet av og ladet batteriene. Vi har kost oss med å tusle i hagen og plantet blomster, fått besøk av familie fra Danmark, kost oss sammen med venner, hatt begge sjarmtrollene våres på overnatting, badet masse sammen med store og små i bassenget. Ja vi har ganske enkelt kost oss og slappet av.

Andre helgen av ferien min reiste jeg på den årlige sykkelturen min, sammen med 31 gode kollegaer. Turen går som vanlig til Skagen. Vi sykler fra Hirtsals og bruker hele dagen på nedfarten. Koser oss i Skagen og returen går på søndagen. Herlig tur med en herlig gjeng!

Uke nummer 2 brukte vi mye på å planlegge 25 års bryllupsdag. Vi feirer nemlig sølvbryllup iår. Til vanlig pleier vi ikke å markere noen av dagene våre, fordi jeg hater oppmerksomheten som det bringer. Så dette var en ny situasjon for oss.

Rundt 50 stk med stort og smått ble innvitert. Det skulle være uformelt og feires ute, så vi var avhengig av å ha værgudene på vår side

Og værgudene var med oss. Nydelig vær, og 47 med stort og smått var med å feiret oss, og samles for å spise god mat.

Vi ønsket oss ikke mange ting som gave. Det viktigste for oss var at de vi ville ha rundt oss, var der og feiret sammen med oss. Men mange innsisterte på å gi gave. Så presangene kom i form av penger, som vi nå har bestilt oss nye ringer for. Det vil få oss til å huske hvorfor vi feiret, og at vi fortsatt skal holde sammen!Så mitt mandagstema denne gangen blir sølv.

2 thoughts on “En sommer er over, men minnene om den består

  1. Ja, gratulerer med sølvet da. Flott at dere hadde en herlig dag sammen med venner og familie.
    Sommeren ja, hvor ble den av. istemmer med at den ikke har vært som vanlig…heldigvis går det an å «kjøpe» seg litt sommervær, lenger sørpå…

    Veldig mange fine bilder her i innlegget. Mye kjærlighet og varme, latter og minner.
    Ha ei go uke videre !

  2. Hei! Så koselig å lese om sommeren din. Høres ut som du har hatt det flott, selv om det ikke har vært det beste været. Gratulerer med vel overstått, 25 år er virkelig noe å feire. Gleder meg til vi treffes igjen snart🙂 kos deg videre, klem

Legg igjen en kommentar

