Himmelsk

#135

mel (Jeg er havren)

Jeg er våren, kom så skal du se –
varme, sol og lys jeg bringer med.
Blomster, trær og planter frodig gror
håp og glede følger i mitt spor.

Gul og fin som solen selv er jeg,
hestehoven, alle kjenner meg.
I hver liten grøftekant jeg står –
minner barna om at det er vår.

DSC_4650

Ser du meg ‑ en liten blåveisknopp  –
stikker så forsiktig hodet opp.
Himlen selv har lånt meg fargen sin
og nå står jeg her så blå og fin.

blåveis

Jeg er hvitveis, jeg er lett å se.
Blomsten min er ren og hvit som sne.
Vakre grønne blader har jeg fått.
Derfor kan du kjenne meg så godt.

hvveis2

Vårens blomster har du nå fått se.
Grønt og fint står hvert et lite tre.
Fuglesang fra tidlig morgengry.
Nå er våren kommet hit på ny.

himmelsk

Legg igjen en kommentar

