De er STORE

Når jeg kjører til jobb på morgenene går alt litt sånn på autopilot. Bilen vet hvor den skal ( må aldri kvitte meg med den bilen) Vel nå var jeg kommet halvveis på veien nedover, da en «kar»  kom løpende ut i veien.

grevling

Går også under betegnelsen svintoks og svinsokse

Det var en GREVLING, ikke en liten en men en riktig stor en! Hjelpes å jeg skvatt. De skal jo ligge i hi på denne tiden.

Heldigvis gikk det bra med oss begge to🙂

Da kan den enda rusle rundt å spise brunsnegler og meitemarker. Får være litt forsiktig neste gang jeg kjører forbi.

Wikipedia; Grevling lever i familiegrupper, kalt klaner, som oftest teller mellom tre og ti dyr, men i noen tilfeller mer enn 30 dyr. Grevlingen er hovedsakelig aktiv om natten. Tiden mellom 02.30 og 03.30 er ofte kalt «grevlingens time», da det er i dette tidsrommet grevlingen er mest aktiv etter føde. I dyrenes mest aktive periode i sommerhalvåret er de aktive fra omkring solnedgang til omkring soloppgang. Om vinteren går grevlingen i hi i Norge, og uteaktiviteten er minimal.

One thought on “De er STORE

  1. Tilbaketråkk: De er STORE | Blopp.no

Legg igjen en kommentar

